نقش منتور با تجربه

اهمیت منتورینگ توسط توسعه دهندگان با تجربه

گاهی اوقات یادگیری مهارت‌ها یا مفاهیم جدید بدون راهنمایی مناسب یا نمونه‌ مثال‌ها می‌تواند دشوار باشد. یکی از کاربردی‌ترین راه‌کارها استفاده از منتورها و مشاورها در این زمینه است. با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که Bill Gates، Mark Zuckerberg و Steve Jobs همگی از منتورهای قدرتمند و با تجربه برخوردار بوده‌اند.

یادگیری برنامه‌نویسی و وارد شدن به صنعت توسعه وب چیزی است که اکثر افراد می‌خواهند بیاموزند، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: از کجا شروع کنید؟ از کجا آخرین و بهترین اطلاعات را پیدا کنید؟ خب شما می‌توانید با مراجعه به منابع آنلاین و یا گرفتن کتاب مربوطه مطالب را به صورت خودآموزی فرا گیرید، اما اینجا یک مشکل وجود دارد. خودآموزی تجربه کامل و کاربردی عملی و راه‌کارهای مدیریت چالش‌ها در برنامه‌نویسی را به شما ارائه نمی‌دهد. با توجه به یک مطالعه، یادگیری یک به یک با یک مربی می‌تواند عمیقا بر عملکرد و توانایی شما بهبود بخشد و پیشرفت سریع و موفقیت‌آمیز برای شما در کارتان به ارمغان آورد. در ادامه هفت مزیت کلیدی که از یک مربی به دست می‌آورید آورده شده است.

1. مربی یادگیری شمارو در کوتاه مدت افزایش می‌دهد.

2. مربی بسیاری از سوالات شمارو به سرعت جواب داده و بازخورد در مورد کار شما می‌دهد.

3. مربی به شما کمک می‌کند تا پایدار و متفکرانه باقی بمانید.

4. مربی قادر به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه و به راحتی چالش‌ها را برای شما برطرف می‌سازد.

5. مربی می‌تواند به شما کمک کند که همیشه با تمرکز به کار خود ادامه دهید.

6. مربی می‌تواند شمارو در جهت درست برای رسیدن به موفقیت و شغل مناسب هدایت کند.

7. مربی می‌تواند انگیزه بیشتری برای توسعه مهارت‌ها و پتانسیل‌های شما بدهد.

امروزه بیشترین شرکت‌های فن‌آوری با تیم‌های مهندسی ماهر مانند گوگل، اپل، فیس‌بوک و مایکروسافت، همه در برنامه‌های مربیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند. انجمن آموزش و توسعه آمریکا می‌گوید که 70 درصد از شرکت های Fortune 500 موافقت کردند که مربیان به رشد و پیشرفت حرفه شغلی کمک می‌کنند.

در ادامه تعدادی از کسب‌و‌کارهای موفق دنیا و منتورهایی که به آنها مشاوره داده‌اند را آورده‌ایم.

منتور

1000 667 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی