بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی چیست و چرا باید در آنها شرکت کنم؟

راه‌های آموختن و تمرین‌کردن در دنیای تکنولوژی هر روز آسان و آسان‌تر می‌شود. شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی تماشا کنید، تمرین‌های آن را انجام دهید، با دانشجویان دیگر به صورت آنلاین در تعامل باشید و خب، برای شروع راه بسیار خوبی است. اما  همیشه یک چیز در این آموزش‌ها درست نیست. چیزی اینجا کم است. کار عملی درست‌ و حسابی. کاری که در آن بتوانید فرایندها، پیچ‌وخم‌های کار و کار تیمی را  در آن تجربه کنید. انجام کارآموزی در یک شرکت می‌تواند راه حل بسیار خوبی باشد.  این راه کمی زمان‌بر است و ممکن است آنچه که به دنبال آن هستید را نیابید  و یا زمان زیادی را از دست بدهید.  بوت‌کمپ‌ها دقیقا برای پاسخ به این چالش ایجاد شده‌اند.  دوره‌های کوتاه مدت و فشرده‌ای که در آن یک حوزه کاری مانند توسعه‌وب را به صورت عملی  فرا می‌گیرید و در دل کار به مانند یک کارآموز در یک شرکت، بر روی یک پروژه کار خواهید کرد.

یکی از نقاط برتری بوت‌کمپ‌ها این است که شما را برای کار حرفه‌ای آماده می‌کند و مربیان در طول راه همراه شما هستند. بوت‌کمپ  آموزش یک طرفه که شما فقط باید بخوانید و تمرینات را انجام دهید نیست. بلکه هدف بوت‌کمپ این است که در در عین حال که جنبه‌های فنی را فرا می‌گیرید و تمرین می‌کنید راه‌و‌چاه‌ها نیز  به شما گفته می‌شود. در بوت‌کمپ‌ها شما با روش‌های حل مسئله آشنا می‌شوید و قابلیت‌هایی که در کار حرفه‌ای به آن نیاز دارید را فراگرفته و تمرین می‌کنید.

برای همین است که بوت‌کمپ‌ها به عنوان یک راه آموزشی و کارآموزی جدید در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اینکه از شرکت در یک بوت‌کمپ نهایت بهره را ببرید در اینجا چند نکته را برای شما قرار می‌دهیم:

۱- شما باید تشنه یادگیری باشید.  به خاطر طبیعت فشرده بودن بوت‌کمپ‌ها و انتقال مطالب گوناگون در زمان کوتاه، زمانی برای از دست دادن ندارید.

۲- مطمئن باشید که زمان کافی برای شرکت در بوت‌کمپ‌ها دارید. در بوت‌کمپ‌ها از شما انتظار می‌رود تا کاری جز یادگیری، تمرین و پرسیدن نداشته باشید.  شاید اغراق نباشد اگر بگوییم  باید از خواب و خوراک‌تان بزنید. کارآموزی و کار‌آموختن نیاز به همتی مضاعف دارد.

۳- شرکت در بوت‌کمپ‌ها نیاز به آمادگی دارد پس قبل از شرکت در بوت‌کمپ‌ها خود را با خواندن مطالب مرتبط با  موضوع دوره آماده کنید.

در نهایت شرکت در بوت‌کمپ‌ها به این خاطر است که بتوانید به یک فرد حرفه‌ای و یک توسعه‌دهنده قابل تبدیل شویم. پس فرصت یادگیری و کارآموزی را از خود دریغ نکنید.

150 150 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی