فریم ورک های جاوا اسکریپت

ترندهای توسعه رابط‌کاربری در سال 2018

ترندهای توسعه رابط‌کاربری در سال 2018

در این پست به چهار فریم‌ورک‌ محبوب JavaScript که برای هر توسعه‌دهنده رابط‌کاربری حائز اهمیت است پرداخته‌ایم.

فریم‌ورک Angular

اگر می‌خواهید وب اپلیکیشن خود را با ساختار کامل (ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی و حذف) درست کنید، Angular.js بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این یک فریم‌ورک کامل متن باز (Open Source) و اقتصادی است که به عنوان یک منبع خوب برای تست‌های متعدد مانند Unit Testing، Mock Testing و تست‌های End-to-End استفاده می‌شود. بعلاوه دارای اجزاء قابل استفاده مجدد، گزینه‌های مسیریابی و اتصال دو طرفه به داده‌ها از طریق (DOM (Document Object Model را دارا می‌باشد. از الگوی MVC پیروی می‌کند و به طور سیستماتیک کار می‎کند.

بسیاری از توسعه‌دهندگان معتقدند که Angular یک فریم‌ورک بسیار بزرگ و پیچیده است، از آنجایی که به طور مرتب نسخه‌های آن تغییر می‌کند و این یادگیری را در آن دشوار ساخته است. بنابراین، برای ایجاد یک صفحه وب یا یک وب اپلیکیشن میانی، Angular.js می‌تواند برنامه مفیدی باشد.

فریم‌ورک React

یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که نمونه‌های بارز آن در Facebook، Instagram و یا در شبکه‌های اجتماعی دیگر نشان داده شده است. برای مشاهده صفحه وب پویا یا تعاملی، به طور ساده و در سریع‌ترین راه ممکن، React بی‌نظیرترین سرویس را ارائه می‌دهد. با ایجاد DOM مجازی و SSR، این امکان را برای کاربر فراهم می‌سازد تا هیچ گونه تغییری در UI نداشته باشد. به علاوه، آن را در قالب MVC گذاشته و کاربر می‌تواند داده‌ها را بدون هیچ گونه مانعی وارد کند. به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان رابط‌کاربری وب کار کردن با React را دوست دارند. با این حال، برخی از توسعه‌دهنده‌ها می‌گویند React پیچیده، پر هزینه و مستندسازی قوی ندارد.

به طور کلی، چون React.js یک API کلاینت کوچک است، بنابراین اگر شما با مقدار قابل توجهی از داده‌ها کار می کنید، این بهترین و راحت‌ترین کار برای شماست.

فریم‌ورک Vue

اگر شما یک مبتدی هستید و می‌خواهید وب اپلیکیشن را جذاب‌تر یاد بگیرید، می توانید از Vue.js شروع کنید. از آنجا که این فریم‌ورک بسیار ساده و آسان در مقایسه با سایر فریم‌ورک‌ها است.

ویژگی‌های مهم Vue.js چیست؟ در مرحله اول، Vue.js یک فریم‌ورک پیشرفته‌ی جاوا اسکریپت است که می تواند به شما کمک کند که به یک برنامه سمت سرور وصل شوید، در حالی که در فریم‌ورک دیگری ممكن است این ساختارها وجود نداشته باشند. در مرحله دوم، Vue.js شامل اجزای قابل استفاده مجدد می باشد که در آن قالب‌های جداگانه‌ای برای CSS ،HTML و JavaScript وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که هر داده را رندر کنید.

بدون شک Vue.js یکی از بهترین گزینه‌های توسعه‌دهندگان فرانت اند می‌باشد. اما برای ویژگی‌های پیشرفته، شما باید به فریم‌ورک‌های دیگر هم فکر کنید.

فریم‌ورک Ember

برای داشتن الگوریتم کدینگ ساده و آسان بسیار معروف شده است. هدف اصلی این فریم‌ورک متن باز این است که برنامه پیچیده را بسیار آسان، کوتاه، کاربر پسند و کارآمد‌تر می‌سازد. آخرین مدل Ember ،EMBER CLI است که برای تست کامل، مسیریابی و مدیریت پشتیبانی استفاده می‌شود. ترکیبی از ویژگی‌های رقبای خود مانند Angular و React را دارا می‌باشد که باعث می‌شود Ember را به عنوان یک ابزار عالی برای توسعه برنامه‌های چندگانه پیچیده تبدیل کند.

مزیت عمده استفاده از Ember این است که سیستم کدینگ سنتی برای ایجاد یک صفحه وب یکپارچه و پویا را تغییر داده است. این یک ارزش اضافی را برای برنامه های LinkedIn، Groupon، Desktop و Twitches داشته است.

تفاوت‌ بین این فریم‌ورک‌های محبوب JavaScript در جدول زیر نشان داده شده است.

پست های بیشتر در وبلاگ کارادمی. کارادمی بوت‌کمپ های کارآموزی و برنامه نویسی است.

2560 1137 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی