زبان‌های برنامه نویسی که باید در سال 98 یاد بگیرید

در این پست قصد داریم مروری بر اتفاقات خوبی که کارادمی در سال اخیر داشته است بپردازیم.

داستان شروع بوت‌کمپ‌های کارادمی

کارادمی در فروردین ماه سال 1397 از یک گفتگو در یک کافه شکل گرفت. گفتگو درباره نحوه آموزش و آماده سازی افراد برای کار حرفه‌ای و بازارکار. پس از سال‌ها کار به عنوان مدیر فنی و آموزش افراد در دوره‌های کارآموزی و بررسی راهکارها در دیگر نقاط دنیا برای آماده سازی کارآموزان، راهکاری به فکرمان رسید. چرا دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی برگزار نکنیم که در آن افراد بتوانند به صورت عملی در دل پروژه باشند و کار حرفه‌ای را در عمل بیاموزند. این یک فکر بدیعی که تا به حال انجام نشده باشد، نیست. نمونه‌های موفقی از دوره‌های آموزشی و کارآموزی کوتاه مدت بنام بوت‌کمپ‌ها در دنیا برگزار شده است و در طول سال برگزار می‌شود.

کارادمی فراتر از یک آموزش خطی و از پیش تعیین شده است. اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها طی دوره تحصیلی خود مهارت‌هایی که نیاز بازار کار است را آموزش نمی‌بینند و به همین منظور فرآیند استخدام برای جوانان به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. این شکاف آموزشی تنها به دانشگاه‌ها محدود نمی‌شود و حتی در اکثر شرکت‌ها هم کارآموزان با آموزش تجربی و عملی رو به رو نمی‌شوند و چالش‌های کار واقعی را لمس نمی‌کنند.

کارادمی بر این پایه و مبنا شکل گرفته است که از طریق آموزش و کار عملی اثر بخش، سرمایه انسانی توانمند از نظر فنی و از نظر اخلاق حرفه‌ای به بازار کار روانه کند و ما در کارادمی تمام تمرکز خود را برای دستیابی به بالاترین کیفیت آموزش و کارآموزی قرار داده‌ایم.

اولین دوره بوت‌کمپی آنلاین Front-End

پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی بوت‌کمپ‌های موفق دنیا توانستیم اولین دوره بوت‌کمپی Front-End را در آذر ماه به صورت آنلاین برگزار کنیم و کارآموزان دوره موفق به انجام یک پروژه عملی صفر تا صد شدند که در آن تجربه‌های خوبی را در کنار مدرس و مربی دوره‌ها کسب کردند.

نحوه اجرای دوره

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که دوره‌‌ی آنلاین کارادمی به چه صورت انجام شده است؟

دوره‌های آموزشی آنلاین کارادمی به این صورت است که مدرسین و کارآموزان از طریق اینترنت به صورت همزمان (real time) با یکدیگر تعامل داشته و فرآیند آموزش و یادگیری را به انجام می‌رسانند.

در طول دوره شرکت کنندگان با انجام پروژه، کار نزدیک به واقعی را تجربه کردند و با چالش‌ها و فرازونشیب‌های کار حرفه‌ای آشنا شدند. یک مربی حرفه‌ای به کارآموزان در طول دوره تخصیص داده شده بود که مشاوره نفر به نفر و بازخورد در مورد کار آنان به صورت هفتگی و حتی روزانه (در صورت نیاز) ارائه می‌داد. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که کارادمی از یک بخش پرسش‌وپاسخ آنلاین به نام کارانت (karanet.karademy.irبرخوردار است که در آن تبادل اطلاعات توسط خود کارآموزان صورت می‌گیرد تا تجارب یکدیگر را به اشتراک بگذارند. در انتهای دوره به یادگیری تاکتیک‌های مذاکره، آماده‌سازی برای مصاحبه و به‌روز‌رسانی رزومه پرداخته شد.

خروجی دوره

خروجی دوره دو پروژه موفق بود که صفر تا صد آن را کارآموزان دوره پیاده سازی کردند.

پروژه اول

طراحی کامل بخش تکمیل خرید فروشگاه با استفاده از HTML/CSS/SASS و JavaScript.

 

سبد خرید
پرداخت کالا
ارسال کالا

پروژه پیاده سازی UI یک فروشگاه شامل بخش های مختلفی بود که در یک ماه نیم اول توسط بچه های دوره کارادمی انجام شده. در ابتدا با استفاده از HTML و Bootstrap ساختار صفحات پیاده شده و سپس با استفاده از CSS و UI ،SCSS هر بخش پیاده سازی شده. کدهای هر پروژه پس از اتمام بر روی GIT قرار گرفته است.

هدف از طراحی UI کامل این بود که به عنوان یک توسعه دهنده Front-End با استفاده از تکنولوژی‌ها یک طرح گرافیکی به یک طرح آماده برای اتصال به backend تبدیل شود.

پروژه دوم

ساخت اپلیکیشن آب و هوا

پیاده سازی یک SPA اپ کامل نمایش وضعیت هوا همراه با لاگین و ثبت نام. این پروژه شامل ایجاد دو بخش اصلی بوده است. یک بخش ایجاد ساختار صفحه و نحوه نمایش داده‌ها و دوم بخش اپلیکیشن با استفاده از JavaScript برای ایجاد یک اپلیکیشن One Page.

در پروژه دوم که تنها بخشی از تمرین‌های دوره است هدف اصلی این بوده است که توسعه دهنده بتواند یک اپ را تحلیل و سپس با استفاده از JavaScript را پیاده سازی کند.

دوره‌های پیش‌رو

کارادمی دو دوره جذاب Front-End و ReactJS را در فروردین ماه 1398 در پیش‌رو دارد. دوره‌هایی پر از تمرینات عملی که شما را برای بازار کار آماده می‌سازد و یا سطح شما را ارتقا می دهد. همچنین یادگیری مهارت‌های نرم مانند مدیریت زمان، پروژه، تحقیقات قوی، حل مسئله و کار تیمی از جمله مواردی است که در دوره‌های کارادمی آموزش خواهد داده شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌ها:

دوره Front-End:

https://karademy.ir/frontend-online-coding-bootcamp

دوره React:

https://karademy.ir/reactjs-javascript-online-coding-bootcamp

برای مشاوره و ثبت نام به آدرس https://karademy.ir/مراجعه فرمایید.

بسیار خرسندیم تا بتوانیم شما را در این راه یاری کنیم و چالش‌های موجود برای ورود به بازار کار را با دوره‌های خود برطرف سازیم.

1000 494 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی