منابع آموزش آنلاین برنامه‌نویسی به زبان فارسی

منابع زیادی برای یادگیری برنامه‌نویسی به زبان انگلیسی وجود دارد، اما در این پست به برخی از سایت‌های آموزشی آنلاین به زبان فارسی پرداخته‌ایم.

سایت مکتب‌خونه

مکتب‌خونه بزرگ‌ترین رسانه دیجیتال آموزش مجازی در ایران است که در بیش از 6 سال فعالیت خود توانسته است خدمتی بزرگ در جهت دسترسی ایرانیان و فارسی زبانان سراسر دنیا به آموزش با کیفیت فارسی ارائه دهد. هدف مکتب‌خونه در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه‌ی فارسی زبانان است. ما اعتقاد داریم که هیچ‌کس نباید به خاطر هیچ‌چیز از لذت یاد گرفتن محروم شود. نباید سن و سال یا مکان و موقعیت و امکانات مالی افرادی را از یادگیری و موفقیت باز دارد.

آدرس: http://maktabkhooneh.org

سایت کارادمی

کارادمی فراتر از یک آموزش خطی و از پیش تعیین شده است. اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها طی دوره تحصیلی خود مهارت‌هایی که نیاز بازار کار است را آموزش نمی‌بینند و به همین منظور فرآیند استخدام برای جوانان به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

این شکاف آموزشی تنها به دانشگاه‌ها محدود نمی‌شود و حتی در اکثر شرکت‌ها هم کارآموزان با آموزش تجربی و عملی رو به رو نمی‌شوند و چالش‌های کار واقعی را لمس نمی‌کنند.

یکی از راه‌کارهای حل این چالش شرکت در دوره‌های کوتاه و فشرده‌ای به نام بوت‌کمپ می‌باشد. تفاوت این دوره‌ها به دیگر دوره‌های آموزشی در عملی بودن و ایجاد فضای حرفه‌ای کار است. دوره‌های جدی و پر از چالش برای این که کارآموزان بتوانند در سطح بازار ایران و جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.

بوت‌کمپ‌های کارادمی هم مهارت‌های فنی و هم مهارت‌های نرم را در حوزه فناوری اطلاعات به صورت عملی و پروژه‌ای به علاقه‌مندان طی دوره مشخص (اغلب 3 ماه) آموزش می‌دهد و فارغ‌التحصیلان این بوت‌کمپ قادر به پیدا کردن شغل مورد علاقه خود طی زمان اندک می‌باشند.

آدرس: https://karademy.ir

سایت فرانش

فرانش ( کائسنا قدیم) يک وبسايت آموزش آنلاين ویدیویی تخصصی (مشابه سایت خارجی لیندا) می‌باشد که در امر مهارت‌آموزی اقدامات زیادی را صورت داده است. بیش از هزاران دوره آموزشی در قالب طراحی و گرافیک، برنامه‌نویسی، شبکه، حوزه کسب و کار و غیره ارائه کرده است. يک استارتاپ پرآينده با رشدی سريع و پر از چالش‌های نو و جذاب برای کسی که قصد پيشرفت دارد و از روزمرگی فراری است.

اين وبسايت در طی يک سال و نيم فعاليتش توانسته به يکی از پيشتازان آموزش آنلاين ايران تبدیل شود. فرانش در جشنواره وب و موبايل ۹۴ نيز به عنوان بهترين وبسايت آموزش آنلاين ايران انتخاب شد و اعضای تيم هم در طی اين مدت همراه فرانش پيشرفت کرده‌اند و متخصص تر شده‌اند.

آدرس: https://faranesh.com

سایت فرادرس

یکی از بزرگترین پروژه‌های آموزش آنلاین دانشگاهی و تخصصی می‌باشد. گامهای نخست راه اندازی پروژه فرادرس، در سال ۱۳۸۷ با ارایه آموزش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی برداشته شد. فرادرس، پس از مدت کوتاهی، در زمستان ۱۳۹۰، توانست عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران به انتخاب کاربران را در چهارمین جشنواره وب ایران کسب کرده و در ادامه به صورت گام به گام، مسیر تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم دروس دانشگاهی کشور را طی کرد.

هدف فرادرس ایجاد دسترسی آسان، همیشگی و همگانی به دانش آکادمیک و تخصصی می‌باشد. ارائه آموزش‌های ویدیویی و فیلم‌های آموزشی هوش مصنوعی، کامپیوتر، برق، مکانیک، عمران و سایر رشته‌های مهندسی از جمله عناوینی است که به آن فرادرس پرداخته است.

آدرس: https://faradars.org

837 415 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی