پنج کاری که یک طراح تجربه کاربری انجام می‌دهد

پنج کاری که یک طراح تجربه کاربری انجام می‌دهد

بطور کلی تعریف طراحی UX دشوار است، حتی برای کسانی که خود را یک طراح UX می‌دانند. به جای تمرکز بر آنچه طراح UX است، ما پنج چیز را که یک طراح UX انجام می‌دهد را در این پست آورده‌ایم تا خودتان بتوانید آن را تعریف کنید.

۱. طرح‌بندی

یکی از اقلامی که همیشه طراحان UX با خودشان به همراه دارند، قلم و دفترچه یادداشتشان می‌باشد. این به این دلیل است که طرح‌بندی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که طراحان UX باید داشته باشند. طراحان UX باید ایده‌های خود را به طور پیوسته طراحی کنند، زیرا این امکان را فراهم می‌کند که سریعتر به ایده‌های بیشتری بپردازند، بدون نیاز به ابزارهای پیشرفته‌تر مانند Sketch یا Illustrator. همچنین این اجازه را به طراحان UX می‌دهد تا ایده‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

۲. تحقیق

“یک تجربه کاربری ضعیف از یک تیم طراحی بد آب می‌خورد” – جارد اسپول

انجام تحقیقات جامع و کامل در فرایند طراحی UX بسیار مهم است. طراحی UX همه چیز در مورد کاربر است. از این رو، درگیر کردن افراد در طول کل روند ایجاد یک وب سایت یا برنامه، یک محصول کاربر پسند‌تر را ایجاد می‌کند. از آنجا که تحقیق در کل فرایند طراحی UX اهمیت دارد، مهم است که طراحان UX بدانند چگونه مشکلی را که سعی در حل آن دارند تعریف کرده و با مردم صحبت کنند تا بتوانند بهترین راه حل برای این مشکل را پیدا کنند.

۳. تهیه پرسونا

پرسونا مخاطب نشان‌دهنده یک نوع شخص یا گروهی از افراد است. در حقیقت پاسخی برای این سوال است: “برای چه کسی طراحی می‌کنیم؟” پس از انجام تحقیق برای پیدا کردن افرادی که از محصول استفاده می‌کنند، طراحان UX معمولا یک پرسونا مخاطب برای کمک به طراحی خود ایجاد می‌کنند. در اینجا یک نمونه از پرسونا آورده شده است:

۴. وایرفریم

طراحان UX قبل از ایجاد وبسایت‌ها یا برنامه‌هایی که از طراحی بالا و پیچیده‌ای برخورداند، طرح‌های خود را اول با وایرفریم طراحی می‌کنند تا مشکلات مربوط به تجربه کاربر را پیدا کنند، مشکلات را در طرح کلی سایت ببینند و راه حل‌هایی را برای نحوه هدایت سایت‌ها پیدا کنند. طراحان UX طرح و تست یک سایت را با استفاده از وایرفریم بطور مدام انجام می‌دهند.

۵. پروتوتایپ

پروتوتایپ یک مدل نمونه اولیه‌‌ از یک محصول نهایی را نشان می‌دهد. ابزارهای بسیاری مانند InVision یا Principle وجود دارد، که به طراحان UX اجازه می‌دهد نمونه اولیه طرح‌های نهایی خود را ارائه دهند. این به طراحان اجازه می‌دهد جریان کلی محصول مورد نظر را ببینند و چگونه کاربر با آن ارتباط برقرار می‌کند. اغلب طراحان UX، کاربر را با یک پروتوتایپ اختصاص می‌دهند تا ببینند آیا می‌توانند به راحتی کار با آن را انجام دهند. طراحان UX طراحی خود را بسته به اینکه کاربر می‌تواند کاری که با آنان تخصیص داده شده بود را به خوبی انجام دهند. محک می‌زنند.

در آخر باید گفت که این پنج مورد تمام کاری نیست که طراحان UX انجام می‌دهند. اما، اینها پنج عنصر مهم از کار طراحان UX هستند. اگر شما از طراحی، صحبت کردن با مردم و طراحی چیزهای دیگر لذت می‌برید، شاید وقت آن باشد که طراحی UX را به عنوان حرفه‌ای درنظر بگیرید.

1000 662 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی