یادگیری برنامه نویسی در دوران کرونا

ویروس کرونا و برنامه نویسی

در حال گذراندن روزهای سخت شیوع ویروس کرونا هستیم و این باعث شده تا بسیاری از افراد نتوانند در محل کار، دانشگاه و حتی جمع‌های دوستانه شرکت کنند. بسیاری از مشاغل مجبور به دورکاری شدند و به همین دلیل انتظار می‌رود بازار کار فریلنسرها یا همان آزادکارها بهبود پیدا کند. به همین دلیل اکنون زمان مناسبی است که بر مبنای یک برنامه‌ریزی دقیق به فکر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه‌ای وب باشید، زیرا شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به وب‌سایت نیاز دار‌ند و برخی از آن‌ها تمایلی ندارند از قالب‌های آماده و سامانه‌های مدیریت محتوا شبیه به وردپرس، دروپال و غیره استفاده کنند و ترجیه می‌دهند سایتی مبتنی بر فناوری دات‌نت یا سایتی طراحی شده با پی‌اچ‌پی را در اختیار داشته باشند.

یادگیری در قرنطینه به علت شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای شما یک فرصت طلایی باشد، چرا که قرنطینه یعنی توقف زمان، یعنی ساعت برنارد که همیشه آرزوش را داشتید. حالا اختیار با شماست که باهاش چیکار می‌کنید؟ میخوابید؟ یا از بقیه جلو می‌زنید؟ حال می‌توانید کنترل زمان را بدست بگیرید و از آن به بهترین شکل ممکن به نفع خودتان استفاده کنید.

از کجا شروع کنم؟

هرکدام از حوزه‌های برنامه‌نویسی را که برای ادامه انتخاب می‌کنید، باید بدانید که حرفه‌ای شدن در آن زمینه سختی‌های خاص خودش را دارد. برای مثال اگر می‌خواهید به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در حوزه‌ی وب تبدیل شوید، باید دقت داشته باشید که برنامه‌نویسی وب از طراحی وب‌سایت‌ها تا نوشتن برنامه‌های تحت وب را شامل خواهد شد. کسانی در این زمینه موفق‌تر هستند و به درآمدهای بالا‌تری دست می‌یابند که هم بتوانند صفحات وب را طراحی کنند و هم برای آن‌ صفحات کدهای اصولی بنویسند. در حال حاضر تقریباً هر شرکت یا سازمانی یک یا چند وب‌سایت دارد و می‌توان گفت که بازارکار برنامه‌نویسی در این حوزه عالی است. البته برنامه‌نویسی موبایل و دسکتاپ هم از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستند و اگر به برنامه‌نویسی در این حوزه‌ها علاقه‌مند هستید، با کمی پشتکار و خلاقیت مطمئن باشید که می‌توانید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید.

یادگیری جاوا اسکریپت برای کسانی که می‌خواهند به تازگی کار برنامه‌نویسی را شروع کنند و در آینده به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. تفاوتی ندارد که در کدام حوزه از برنامه‌نویسی می‌خواهید کارتان را شروع کنید. مطمئن باشید که پس از گذراندن دوره‌ی جاوا اسکریپت در هر زمینه‌ای می‌توانید از آن استفاده نمایید. چرا که جاوااسکریپت یک زبان همه‌کاره است و برای تمام پلتفرم‌ها کارایی دارد. پس همین حالا دست به کار شده و با شرکت در این دوره‌ی کاربردی چند قدم از هم‌رده‌های خودتان جلوتر بزنید.

چرا آموزش آنلاین؟

آموزش آنلاین برنامه‌نویسی بهترین راهی است که می‌توانید با کمک آن صفر تا صد برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوید. اینترنت انبوهی از اطلاعات است و تقریباً هر آن‌چه را که بخواهید به راحتی می‌توانید در آن بیابید. اما برخی از مخالفان معتقدند که حجم زیاد اطلاعات گاهی هم موجب سردرگمی افراد می‌شود. چراکه نمی‌دانند کدام منبع واقعا معتبر است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند. اما آموزش آنلاینی که خیلی شفاف و با زبانی ساده ارائه شود، می‌تواند تمام اطلاعات و مفاهیم لازم را به شما انتقال دهد و برایتان نتیجه‌بخش باشد. لذا شرکت در کلاس‌های آموزشی معتبر همانند بوت‌کمپ‌های فشرده برنامه نویسی برای یادگیری شما می‌توانند مفید باشند. این دسته از آموزش‌های آنلاین برنامه‌نویسی بسیار کامل و منسجم هستند و اغلب پروژه محور می‌باشند که از معرفی ابزارهای مورد نیاز تا ساخت پروژه را در برمی‌گیرند.

نتیجه‌گیری

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه‌ای وب باید چند سال زمان صرف کنید،اما با توجه به شرایط فعلی و وقت آزادی که افراد دارند این امکان وجود دارد تا این بازه آموزشی را کوتاه‌تر کرد و فناوری‌ها و ابزارها را به سرعت یاد گرفت. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که تسلط بر مهارت‌های فرانت اند و یا بک اند شمارو به یک توسعه دهنده وب حرفه‌ای تبدیل نمی‌کند، زیرا یک توسعه دهنده حرفه‌ای به ذهن تحلیل‌گری نیاز دارد تا بتواند پروژه‌های مختلف را به سرانجام رسانده و به بهترین شکل افراد یک تیم را مدیریت کند.

1080 1080 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی