درباره ui/ux

تفاوت‌های بین UI/UX Designer و Web Developer

شما حتما با واژه‌های “UI/UX Designer” و “Web Developer”در سایت‌های شغل‌یابی و وبلاگ‌های مربوط به توسعه و طراحی‌ وب مواجه شده‌اید. برخی از کاربران درک اشتباه از تعاریف و مفاهیم مربوط به این دو را دارند. در این پست ما به معرفی و تفاوت این دو واژه پرداخته تا شما راحت‌تر استعدادهای پنهان خود را کشف و به آسانی به شغل مورد علاقه خود دست یابید.

اصطلاح UI/UX Designer خود به دو بخش تقسم می‌شود: (UI (User Interface و (UX (User Experience، ولی چه تفاوتی بین این دو واژه می‌باشد؟

به عنوان یک طراح UI، هدف شما این است که یک رابط کاربری ایجاد کنید که جذاب، زیبا و همچنین یک بازخورد احساسی از کاربر داشته باشید تا محصولات خود را دوستانه‌تر و زیباتر ارائه دهید. برای دست یافتن به این هدف، تمرین زیاد و بسیاری از آزمایش‌ها و خطاها برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیاز است.

به عنوان یک طراح UX، هدف شما فرآیند ایجاد محصولاتی است که تجربیات معقول و مرتبط با آن را برای کاربران فراهم می‌کند. این شامل طراحی کل روند کسب‌و‌ادغام محصول، از جمله برند‌سازی، طراحی، قابلیت استفاده، دسترسی و عملکرد آن می‌باشد. برای دست یافتن به این هدف، مهارت‌های تاکتیکی مانند تحقیق کاربران، نمونه‌سازی، آزمایش قابلیت استفاده و غیره نیاز است.

برخی از ابزاری که آشنایی با آنها برای طراحان UI/UX الزامیست:

ابزارهای گوناگون Adobe مانند Photoshop، Illustrator و InDesign
ابزار Sketch که برای طراحان UX طراحی شده است
ابزارهای نمونه سازی مانند InVision، UXPin و Mockplus
اما حال که با مفاهیم “UI/UX Designer” آشنا شدید برای شما این سوال پیش می‌آید که وظایف و مهارت‌هایی که یک توسعه‌دهنده‌ وب یا “Web Developer” باید داشته باشد چیست؟

توسعه‌دهندگان وب، با کدنویسی، به ایده‌ها و طرح‌های UI/UX زندگی تازه می‌بخشند. به عبارت دیگر وقتی قرار است سایتی ساخته شود، طراحان UI/UX تعین می‌کنند که چه چیزی را تیم توسعه‌دهنده باید درست کرده و چه کاری را وب‌سایت باید انجام دهد و تیم توسعه‌دهنده مسئول اجرا و پیاده‌سازی آن می‌باشند.

توسعه‌دهندگان وب معمولا به دو دسته Front-end (توسعه رابطکاربری و ظاهر سایت) و Back-end (هسته سایت یا بخش سمت سرور) تقسیم می‌شوند که مهارت‌های کدنویسی و حل مسئله در هر دو حائز اهمیت است.

برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌هایی که توسعه‌دهندگان سمت کاربر و سرور به آن نیاز دارند:

سمت سرور

Languages: PHP, Python and Ruby
Frameworks: Django, Ruby on Rails and Express.js
سمت کاربر

Languages: HTML,CSS and JavaScript
Frameworks: Angular, React and Vue.js
علاوه بر داشتن مهارت‌های لازم در زبان‌های برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌ها که در بالا به آنها پرداخته شد، توسعه‌دهندگان وب باید با ابزارهای متفاوتی مانند ابزارهای مدیریت (GIT، SVN، CVS و غیره)، ابزارهای ویرایش کد (Sublime، VS Code، WebStorm)، ابزارهای مرورگر توسعه‌وب (Chrome، Firefox و غیره)، استفاده از ترمینال و غیره آشنایی داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر به آدرس https://karademy.ir مراجعه فرمایید.

811 452 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی