پنج دلیل برای داشتن کمی دانش برنامه‌نویسی

کد‌نویسی همچنین به عنوان برنامه‌نویسی کامپیوتر شناخته می‌شود، فرآیند ایجاد مجموعه‌ای از دستورالعمل، برای اینکه کامپیوترهای ما قابلیت انجام کاری را داشته باشند. این چیزی است که برنامه‌های کاربردی و وب سایت‌ها به نحوی که برنامه‌نویسان می‌خواهند پیاده‌سازی می‌شوند.
در دنیایی که فناوری و کامپیوترها بر زندگی ما غلبه دارند، کنترل شکل‌گیری آینده ما مسئولیت خودمان می‌باشد. در اینجا به پنج دلیلی که چرا همه مردم در زندگی خود به برنامه‌نویسی نیاز دارند می‌پردازیم:

برنامه‌نویسی سرگرم کننده

برنامه‌نویسی بدون هیچ شکی سرگرم کننده است. اکثر پروژه‌های منبع آزاد و برجسته‌ی وب و اینترنت که امروز به کار می‌روند، توسط افرادی که عاشق هیجان و تلاش خلاقانه برای ساختن چیزهایی هستند که می توانند جهان را تغییر دهند، اختراع شدند.
مخترع Linux در سال 1991 میلادی: Linus Torvalds
توسعه لینوکس به عنوان یک سرگرمی برای Linus Torvalds آغاز شد که سرانجام یک موج نوآوری ایجاد کرد که چشم‌انداز فناوری اطلاعات را به طور چشمگیری تغییر داد. تعداد زیادی از سرویس دهنده‌گان ابر و وب، مراکز داده‌ای که وبسایت‌ها را در دسترس قرار می‌دهند بر‌روی لینوکس اجرا می‌شود. حتی اندرویدی که توسط گوگل به عنوان سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است که در حال حاضر بر بازار حاکم است، بر پایه لینوکس است. بیشتر در مورد چگونگی استفاده از لینوکس در سراسر جهان مشاهده کنید. همچنین Linus Torvalds خالق Git (ورژن کنترل رایگانی که در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند) می‌باشد.
مخترع World Wide Web در سال 1989 میلادی: Sir Tim Berners-Lee
سه تکنولوژی اساسی (HTML، URL، HTTP) را که پایه و اساس وب امروز را تشکیل می‌دهند، نوشته است. همچنین اولین ویرایشگر وب/مرورگر وب و اولین وب سرور را Sir Tim Berner-Leeنوشت. در پایان سال 1990 اولین صفحه وب در اینترنت باز شد.
همانطور که شروع به رشد کرد، Tim متوجه شد که پتانسیل واقعی World Wide Web تنها زمانی است که هر کسی از هر جایی بتواند بدون پرداخت هزینه یا مجوز از آن استفاده کند.

برنامه‌نویسی برای همه

برنامه‌نویسی تنها برای بزرگسالان سرگرم کننده نیست. Yuma Soerianto، کودک 11 ساله‌ای است که یک توسعه دهنده برنامه‌های کاربردی می‌باشد. در سن 6 سالگی شروع به کدنویسی کرد و 5 برنامه کاربردی تا الان درست کرده است که در APP Store موجود است. Tim Cook، مدیر عامل اپل از مهارت‌ها و دست‌آوردهای Yuma تقدیر کرد و گفت بی‌صبرانه منتظر کار بعدی اون هست. همچنین هیچوقت برای کدنویسی دیر نیست. Masako Wakamiya، یک خانم ژاپنی 82 ساله‌ای است که سال پیش شروع با یادگیری کرد و الان به عنوان پیرترین فرد توسعه برنامه‌های کاربردی است.

برنامه‌نویسی ترویج برابری

برنامه‌نویسی برای همه با هر سن، جنسیت و ملیت می‌باشد. آیا می‌دانستید اولین برنامه‌نویس کامپیوتر یک خانم است؟ در سال 1842، Ada Lovelace، نویسنده زبان انگلیسی و ریاضیدان اولین برنامه کامپیوتری را برای اعداد Bernoulli با یک الگوریتم معتبر نوشت.
در دهه 1960، Margaret Hamilton به عنوان اولین مهندس نرم افزار وارد NASA شد و به اولین فردی که با برنامه‌نویسی مأموریت Apollo 11 را به ماه آغاز کرد، تبدیل شد. این زمانی است که زنان هنوز تشویق به انجام “کار مردان” نشده‌اند.
طبق گفته Seattle Times، در ژانویه 2018 منتشر شده است: “سهم کارمندان مهاجر متخصص در زمینه فناوری اطلاعات از 11 درصد در سال 1990 به 40 درصد در منطقه سیاتل افزایش یافته است. و برای توسعه دهندگان نرم افزار، شغل‌های برتر در حوزه IT، تقریبا نیمی از افراد خارج از کشور به دنیا آمده‌اند.”

برنامه‌نویسی مهارت لازم برای کار

زمانی که شما تازه فارغ‌التحصیل هستید، دنبال شغل هستید و یا تغییر شغلی داده‌اید و این مطالب رو می‌خونید از خود می‌پرسید که آیا برنامه‌نویسی یک مهارتی است که باید حتما داشته باشید؟
در سال 2015، Burning Glass، یک شرکت نرم افزاری تجزیه و تحلیل، نشان داد که 7 میلیون فرصت شغلی وجود دارد که نیاز به مهارت‌های برنامه‌نویسی دارد در حالی که در سال 2018 ادعا می‌شود که مشاغل برنامه‌نویسی 12 درصد سریعتر از میانگین بازار رشد می‌کنند. در نتیجه، مهارت‌های برنامه‌نویسی به سرعت پله‌های محبوبیت را طی می‌کند و احتمال استخدام را افزایش داده است.

برنامه‌نویسی شروع یک انقالاب در استارتاپ

در اینجا برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات در جهان هستند که همه آنها از گاراژ‌ها یا در یک اتاقی در خوابگاه‌ آغاز به کار کرده‌اند. آنها ایده‌های استثنایی خود را به محصولات از طریق برنامه‌نویسی تبدیل کرده‌اند.
شروع از یک گاراژ
· Amazon
· Apple
· Google
· Disney
· HP
شروع از یک اتاق خوابگاه
· Facebook
· Microsoft
· Reddit
· WordPress
· Dropbox
همه این شرکت‌ها با سرمایه و فضای فیزیکی کوچک شروع به کار کردند، اما کار سخت، اشتیاق و مهارت‌های برنامه‌نویسی باعث موفقیت آنها شد. آنها به ما ثابت کردند که یک ایده می‌تواند موضوع بزرگ بعدی باشد، بنابراین آنچه که امروز ایجاد می‌کنیم ممکن است یک معدن طلا در آینده ایجاد شود.
1000 668 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی