چرا شما نیازی به مدرک دانشگاهی برای شروع کار حرفه‌ای در برنامه‌نویسی ندارید؟

چرا شما نیازی به مدرک دانشگاهی برای شروع کار حرفه‌ای در برنامه‌نویسی ندارید؟

واضح‌ترین راه برای شروع کار حرفه‌ای در حوزه نرم افزار و برنامه‌نویسی، گرفتن مدرک علوم کامپیوتر می‌باشد. اما این تنها راه نیست و راه‌های دیگر آموزشی هم وجود دارد.

آیا می‌دانستید تعداد افرادی که مدرک علوم کامپیوتر را در دانشگاه‌های آمریکا کسب می‌کنند رشد معادل ۲.۵ درصد از دهه ۱۹۸۰ داشته است، با توجه به اینکه صنعت فناوری از آن زمان به میزان خیلی بالایی رشد داشته است.

طبق آمار ارائه شده توسط Bureau of Labor Statistics، اشتغال توسعه دهندگان نرم افزار بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ رشد ۲۴ درصدی داشته است. این میزان بیش از سه برابر افزایش ۷ درصدی اشتغال در تمام مشاغل دیگر است.

پس ما می‌دانیم که هر روز شغل‌های مربوط به برنامه‌نویسی بیشتر می‌‌شود، پس چرا ما شاهد افزایش دانشجویانی نیستیم که مدرک علوم کامپیوتر را دنبال می‌کنند؟ این می‌‌تواند به این دلیل باشد که بسیاری از مردم متوجه شده‌اند که برای برنامه‌نویسی حرفه‌ای لزوما نیاز به گرفتن مدرک مربوطه نیست.

در حالی که یک مدرک علوم کامپیوتر برای شما یک آموزش جامع را فراهم می‌کند، از معایبی هم برخوردار است.

· زمان: مدت زمان ۴ سال برای اخذ مدرک دانشگاهی زمان کمی نیست و در آخر هم تضمینی برای کسب مهارت مورد نیاز برای بازار کار وجود ندارد. به عبارت دیگر، فارغ‌التحصیلان مهارت‌های لازم برای استخدام شدن را ندارند.

· هزینه: پرداخت شهریه برای خیلی از دانشجویان به مدت ۴ سال دشوار است و به همین منظور خیلی از افراد یا به سختی و یا کلا قادر به پرداخت آن نمی‌باشند.

برای بسیاری روشن است داشتن مدرک دانشگاهی تاثیر چندانی در مسیر حرفه‌ای آن‌ها ندارد. این بدان دلیل نیست که این مدارک بد هستند و یا ارایه‌ کنندگان آن صلاحیت لازم را ندارند. بلکه دلیل بسیار اصلی و مهم آن این است که مدرک ارائه شده واقعا نشان دهنده داشتن مهارت نیستند و تنها جنبه روزمه پر کردن را به خود گرفته‌اند و عملا مدیران فنی و یا منابع انسانی را نسبت به داشتن مهارت‌های لازم توسط داوطلب قانع نمی‌کنند.

کارفرمایان مدرن به دنبال افرادی نیستند که مدرک تحصیلی دارند. آنها بیشتر بر نمونه کارها (پورتفولیو) و مهارت‌های فنی کارجویان متمرکز هستند. آنها می‌خواهند بدانند که شما می‌توانید کار مورد نیازشان را انجام دهید، نه اینکه مدرک مورد نظر را دریافت کرده‌اید یا نه. امروزه کارفرمایان انتظارات و فرآیند استخدام متفاوتی نسبت به قبل دارند.

حال برای شما این سوال پیش می‌آید که جایگزین مدرک گرفتن چیست؟ بوت‌کمپ‌ها برای حل این مشکل شکل گرفته‌اند و به شما بجای دادن مدرک، مهارت مورد نیاز برای بازار کار را فراهم می‌سازند. این همان چیزی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند. بوت‌کمپ‌ها همانند دانشگاه‌ها زمان‌بر و پرهزینه نیستند و طی دوره ۳ الی ۶ ماه با شرایط پرداخت‌های خاص شمارو به یک توسعه دهنده حرفه‌ای تبدیل می‌کنند.

1000 722 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی