بوت کمپ برنامه نویسی

تفاوت بوت‌کمپ‌ها با روش‌های دیگر آموزش و کارآموزی

بسیاری از ما سوال می‌کنند که چرا خودمان برنامه‌نویسی را یاد نگیریم. این کار بسیار آسان است ما می‌توانیم با دیدن چند ویدیو خواندن چند کتاب و انجام تمرینات آن، برنامه‌نویسی را یاد بگیریم. شاید با رفتن به یک کلاس آموزشی نیز کار ما راحت باشد و تجربه لازم را کسب کنیم. به هر حال با گشت و گذاری ساده در اینترنت می‌توانیم تعداد زیادی از منابع را پیدا کنیم که با مطالعه و کار به توان به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شد.

این سوالی کاملا بجا است. اما واقعا دلیل پیدایش بوت‌کمپ‌ها و این روش آموزشی و کارآموزی چیست؟ به هر حال باید دلیلی وجود داشته باشد که از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۷ بوت‌کمپ‌ها ده برابر رشد کرده باشند. تنها در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۳ هزار نفردر آمریکا از بوت‌کمپ‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند.

بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی با کلاس‌های آموزشی و یا خودآموزی بسیار متفاوت است. در این نوشته به شما می‌گوییم که در یک بوت‌کمپ برنامه‌نویسی انتظار چه چیزی را خواهیم داشت و این روش چه تفاوت‌های کلیدی را با دیگر روش‌ها دارد:

کار عملی و تجربه: در بوت‌کمپ خبری از تئوری‌های طولانی نیست. آنچه که یاد می‌گیرید را به کار می‌بندید. خب در روش خودآموزی هم شاید به همین نحو باشد یا شرکت در یک کلاس نیز این را به شما بدهد. اما در یک بوت‌کمپ تمرکز بر روی کار عملی است. مربیانی که در یک بوت‌کمپ در کنار شما مشغول به فعالیت هستند از دل صنعت بیرون آمده‌اند بنابراین بسیاری از راه‌وچاه‌ها را می‌توانید در بوت‌کمپ‌ها بیاموزید و مهمتر از آن تجربه کنید. یکی از تفاوتهای اصلی بوت‌کمپ‌ها با دیگر روش‌ها، به دست آوردن تجربه است. تجربه‌ای که خود آن را لمس می‌کنید و تجربه‌ای که مربیان در اختیار شما می‌گذارند.

کسب مهارت‌های فنی و غیرفنی: همانطور که اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بوت‌کمپ‌ها به دست آوردن تجربه بود. اما اجازه دهید نکته مهم دیگری را به شما بگوییم. آنچه که شما را به یک حرفه‌ای در یک صنعت تبدیل می‌کند، دانش فنی شما نیست بلکه مهارت‌هایی غیر از مهارت‌های فنی است که شما را در یک صنعت متفاوت می‌کند. به این مهارت‌ها مهارت‌های نرم می‌گویند. مهارت‌های نرم مانند ارتباط بین فردی و تیمی، تصمیم گیری، مدیریت زمان و بسیاری دیگر. یکی از وظایف اصلی بوت‌کمپ‌ها آماده کردن شما برای داشتن این مهارت‌های نرم است. مهارت‌هایی که شاید بدست آوردن آنها از طریق خود‌آموزی آنچنان ساده نباشد.

کوشش و برنامه‌ریزی منسجم: یکی از نقاط تمایز بوت‌کمپ‌ها انجام کار سخت و برنامه‌ریزی درست است. اگر می‌خواهید در یک بوت‌کمپ موفق باشید باید آمادگی کار و تمرین بیش از ۵۰ ساعت در هفته را داشته باشید. این کار قطعا در خودآموزی و شرکت در کلاس‌های آموزشی کار آسانی نیست و نیاز به نظم و برنامه‌ریزی بسیار دارد. در اینجا می‌بینیم که چرا بوت‌کمپ به شما کمک می‌کند که در زمان کوتاه تر و در عین حال هدفمند تر به اهداف حرفه‌ای خود برسید.

آمادگی برای کار: آنچه که در دیگر روش‌های آموزشی آنچنان درباره‌اش صحبت نمی‌شود آماده شدن برای مصاحبه و کار حرفه‌ای است. هدف بوت‌کمپ این است که با استفاده از حرفه‌ای‌های صنعت، شما را برای استخدام و کار و یا انجام پروژه‌ها به صورت آزاد کاری (فریلنس) آماده کند. این همه‌ی داستان نیست. شاید شما بخواهید استارتاپ خود را داشته باشید و ایده‌های خود را عملی کنید. در این مورد نیز آموزش و کارآموزی از طریق یک بوت‌کمپ و از طریق افرادی که خود در استارتاپ‌ها کار کرده‌اند می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

در آخر باید بگوییم چه در بوت‌کمپ‌ها شرکت کنید و یا از روش‌های دیگر استفاده کنید، این شما هستید که آینده خود را می‌سازید. بوت‌کمپ‌ها تنها برای آسان‌کردن و هدفمند‌کردن این راه به شما کمک می‌کنند.

نوشته های بیشتر در وبلاگ کارادمی

1920 1281 بوت کمپ برنامه نویسی و آمادگی برای بازارکار کارادمی